.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
"پروریج"؛ روستایی که هنوز آب ندارد

مردم روستای شهیدپرور پروریج آباد بخش کلیجانرستاق شهرستان ساری با گذشت 32 سال از انقلاب و خدمات رسانی دستگاه‌های مختلف به مناطق محروم، هنوز آب بهداشتی ندارند.

به گزارش افزایش مهاجرت روستاییان به شهرها یکی ازمهم ترین دغدغه های مسئولان بوده و همگان شاهد تبعات ناگوار اقتصادی و اجتماعی این پدیده درحاشیه شهرهای بزرگ مازندران هستند.

دربسیاری از موارد حتی تامین نشدن مایحتاج اولیه امورات زندگی درروستا مایه دردسر برای قشر مستضعف و محروم ساکن روستا و عاملی تاثیرگذار برای افزایش مهاجرت آنان به شهرها می شود

پروریج آباد محروم از آب سالم

روستای " پروریج آباد" ازتوابع بخش کلیجانرستاق شهرستان ساری، از معدود روستاهای مازندران بوده که از نبود آب رنج می برد و بسیاری از اهالی این روستا، چندی پیش برای رسیدگی به مشکلات موجود روستا با ارسال پیامی به دفتر خبرگزاری مهر، خواهان تهیه گزارش از وضع نابسامان روستا شدند.

خبرگزاری مهر در مازندران نیز در راستای رسالت واقعی و کمک به رفع مشکلات شهروندان اقدام به تهیه گزارشی در این زمینه کرده که ماحصل آن به قلم خبرنگار مهر نگاشته شده است.

یکی از روستاییان منطقه اذعان داشت: به دلیل درآمد پایین و سختی کار در زمینهای کشاورزی و نبود آب شرب مجبور به فرستادن فرزندانمان به شهر شدیم و برخی از آنها به استان همجوار(سمنان)جهت کارگری رفتند.

این پیرمرد خمیده، اظهار داشت: در اوایل انقلاب با پیگیری های یکی از روستائیان که در حال حاضر در شهر ساری زندگی می کند، شبکه آبرسانی این روستا از چشمه بالادست صورت گرفته بود.

وی افزود: یادمان نمی رود این هم محلی زحمت کش درسال60 با دعوت از سرپرست وقت استانداری، جناب آقای مهندس طاهایی توانست مشکل آب روستارا با همه کار شکنی ها و تعلل ها به منازل مردم برساند.

وی افزود: به استاندار مردمی بگویید مردم این روستا چشم انتظار دستور انقلابی اش هستند.

یکی از جوانان روستا که جهت گذراندن تعطیلات تابستانی به روستا آمده بود اظهار داشت: هر روز پدر و مادرانمان مجبور هستند مسافت طولانی روستا را برای تهیه و حمل آب تا رودخانه پایین دست طی کنند.

یکی دیگر از روستاییان که از وضع موجود به ستوه آمده بود اظهارداشت: آب آشامیدنی از حداقل امکاناتی است که برای ماندگاری در روستا ضروری بوده که سالها در روستای پروریج آباد با کم آبی مواجه بوده و پیگیری های مسئولان فایده ای نداشته است.

وی افزود: با این وضعیت مسئولان چگونه انتظار دارند روستاییان به شهرها مهاجرت نکنند و در روستا بمانند و چرخ تولید محصولات کشاورزی را بچرخانند.

وی گفت: یکی ازنمایندگان شرق استان با توجه به مشکل کم آبی در استان، به فکر جمع آوری امضاء جهت استیضاح وزیرنیرو افتاده که متاسفانه نمایندگان شهرستان ساری هیچ عکس العملی نشان ندادند.

یکی ازاعضای سابق شورای اسلامی روستا گفت: متاسفانه به دلیل نبود آب در روستا درگیری هایی بین روستاییان ایجاد می شود که امنیت و آرامش روستا را به خطر می اندازد.

وی افزود: بی توجهی مسئولان آب و فاضلاب روستایی در حفر چاه و نبود مدیریت کارآمد آنان موجبات نارضایتی مردم را بیش از پیش فراهم آورده است.

بخش کلیجانرستاق ساری در 15 کیلومتری شهر ساری بوده که برخی روستاهای این منطقه با گذشت بیش از سی سال از انقلاب هنوز با مشکل کم آبی دست و پنجه نرم می کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمدی 30 مرداد 1390
روستای مزبورنه تنهازمین های کشاورزی اش زیرآب رفته ،بلکه آب آشامیدنی هم ندارد...
نا شناس 30 مرداد 1390
روستای نوکنده که در همسایگی این روستا است اصلا آب ندارد و مردم آن باید سر خوردن آب از مغازه های آن روستا آب خریداری کنند و برای شستشو هم باید از آب گل آلود استفاده کنند لازم میدانم از نیروهای راه و ترایری که قبلا برای این روستا جاده زدند تشکر کنم که آب چشمه مسیر را مختصری لوله کشی کردند که می توانیم با تانکر به روستا برسانیم . خنده آور است آب و فاضلاب ساری آمد و لوله کشی کرد فقط 12 خانوار آب دارد جالب اینجاست که ما قبلا خودمان نصف اهالی آب داشتیم دلیلشرا هم از مدیرکل آب فاضلاب باید پرسید چون اصلا بلد نیستند در محلی که شیب دارد باید چگونه لوله کشی کنند
نا شناس 30 مرداد 1390
روستای ولاغوز و نوکنده و پوریج آباد و نرگس زمین و اروت روستاهایی هستند که آب آشامیدنی بهداشتی ندارند . از بخشدار چهاردانگه و کلیجانرستاق می خواهیم به حق ما برسند هیچ یک از نماینده ها از زمان انتخاب شدن تا کنون به اینجا حتی یک بار هم سرکشی نکردند لازم می دانم از آقای قدیری که قبلا بخشدار این منطقه بود تشکر کنم که تلاش زیادی کرد ولی به ثمر ننشست . آنها بجای اینکه بیایند فکر اساسی کنند لوله در اختیار شورا و بعضی افراد سودجو قرار می دهند که آنها یا فروخته می شوند ویا بیهوده روی زمین بدون استفاده هستند مدیر آب فاضلاب ساری بای پاسخگوی این اموال بیت المال باشد. بخدا سومالی همینجاست .اینها هستند که رزمنده هایی تحویل این مملکت دادند و 12 شهید تقدیم این انقلاب کردند . مسئولین وظیفه خود را در قبال این پدران و مادران و فرزندان معصوم انجام نمیدهند
رنجبر 30 مرداد 1390
احتمال داره این روستای صدخانواری به چشم مسئولین استان نیاد
نا شناس 30 مرداد 1390
از استاندار مازندران عاجزانه می خواهیم که ما را یاری کن تا باقیات و صالحات برای خود قرار دهند
نا شناس 30 مرداد 1390
فرماندار را به حرمت خون شهدای این منطقه در این ماه عزیز قسم می دهیم که مشکل آب این چند پارچه روستا را حل نماید
نا شناس 30 مرداد 1390
ما خود از ساکنین روستای مذکور می باشیم
خبر مذکور کذب محض است و در راستای تخریب وجهه دولت محترم و خدمتگزار می باشد.
mosavi 30 مرداد 1390
استاندارمردمی؛فکری بحال مابکنید.
نا شناس 30 مرداد 1390
مسئول این سایت حتما در محله اش آب هست که بی خیال است و داد ما را در نظرات نمی گذارد چون می خواهد که مسئولین بی خیال امورات بخوابند
نا شناس 30 مرداد 1390
آقای محترم شما که می گوئید نمایندگان ساری عکس العمل نشان ندادند من خودم رفتم پیش رئیس دفتر شجاعی که حتی بدهکار هم شدم انگار با متهم ردیف اول برخورد می کرد. ما در ولاغوز که در همسایگی پروریج آباد قرار دارد در شالیزار اصلا آب نداریم و رادیو تلویزیون هم آمد و پخش هم کرد مسئولین مگر چه اقدامی کردند جز اینکه رحمت خدا شامل ما شد از مسئولین و نماینده های ما هیچ اقدامی نشد
نا شناس 30 مرداد 1390
هنوزززززززززززززززززززززززززززززززززززززز مگر روستاهای دیگر شهرستانهای استان آب آشامیدنی دارند مثل روستای شیخرجه قائمشهر که بعد از انقلاب تا کنون با توجه به وعده های دروغین مسئولین شهری و شورای شهر و روستاییییییییییییییییییییی هنوز با مشکل کم آبی دست و پنجه نرم میکنند .
zaree 30 مرداد 1390
استاندارمحترم ؛میبایست حرکت انقلابی اش این باشدکه خودسرزده ازکم وکیف موضوع آشناوازروندپیگیری این مشکل مطلع شود.
rahmani 30 مرداد 1390
ازحسن عنایات فرمانداروقت که چندین دفعه نسبت به این موضوع حساسیت نشان دادندولی مدیران آبفاراستان گوش شنواندارند.
روابط عمومی آنهابرای شجاعی دفاعیه تنظیم کرده است ودرروزنامه محلی به چاپ رسانده است ولی حاضربه پاسخگویی به اذهان عمومی نمیباشد.
غلام نژاد 31 مرداد 1390
اززحمات بعضي ازدلسوزان محل كمال تقديروتشكرراداريم.
ابراهيمي 31 مرداد 1390
خداياتورابه مظلوميت وعدالت علي رحمي به دل مسئولين استان وشهرستان بيندازتابه روستايمان سري بزنند..
والله مااززحمات جناب مهندس طاهايي عزيزمطلع هستيم...
والعاقبه اللمتقين
نا شناس 31 مرداد 1390
آقا یا خانم محترم به نظر من شما یا وجدان نداری و یا اصلا نمی دانی روستای ما کجاست و همینجوری داری نظر می دی دعوت می کنیم اول مدیر محترم سایت شمال نیوز که خدا به او خیر دنیوی و اخروی دهد و همه مسئولین استانی و کشوری را که ببینند این گزارش کذب است یا درست. خواهش می کنیم نماینده ها نیایند . آقای محترم ما استاندار مازندران که یک انسان بسیار با ارزشی است را می شناسیم و هرگز ایشان را تخریب نمی کنیم ولی از ایشان می خواهیم به ما که هم زبان ایشان هستیم کمک کنند
نا شناس 31 مرداد 1390
آقای برزگر ! آیا در قائمشهر هم چند پارچه روستا کم آب باشد شما بیکار می نشینید؟ صدای ما هم به جایی بند نمی شود .
نا شناس 31 مرداد 1390
اون آقا حتما اهل روستا نیست که برای دولی اسامی آنچنانی مگذارد و از گل کمتر نمی گوید ما مگه دولت را خدای ناکرده تهمت زدیم ما مشکلات روستایمان را با مردم استانمان و به گوش مسئولین رساندیم بروید آمار را از فرمانداری بگیرید ببینی مشارکت ما در انتخابات چگونه است ما پیرو ولی امر مسلمین هستیم و از فرماندار محترم و استاندار گرامی و مردمی می خواهیم که اولا به این آبادی ها بیایند و از نزدیک ببینند و به آمارهای آب و فاضلاب که چه کردیم و چه.... نگاه نکنند و سپس تصمیم بگیرند
نا شناس 31 مرداد 1390
خدا پدر مسئول این سایت را بیامرزد واقعا از صدا و سیما بهتر است چون با توجه به همه موارد مشکلات مردم را به مسئولین انتقال می دهد من فکر می کنم دل رهبر عزیزمان را هم شاد می کند چون آقا زمانی که به اروست تشریف آوردند من از نزدیک دیدک که چقدر از استاندار وقت انتقاد کردند و ناراحت و متاثر بودند یک جمله "ما آب نداریم" دولت را هم می خواهیم و مخلص همه آنها هستیم
اسدی 1 شهريور 1390
اززحمات رئیس جمهورمحترم واستاندار مکتبی وفرمانداروقت تشکر میکنیم . ولی این روستای 100خانواری رادریابید.
بزرگانی به مانندآیت الله کاظمی مفسربزرگ قرآن ازاهالی این روستاهستندوچندین شهیدوآزاده وجانبازهم دیگرافتخارات این روستاست.
نا شناس 31 فروردين 1392
سلام من ساكن نوكنده هستم روستاهاي نوكنده پروريج نرگس زمين حتي اب شرب هم ندارند چطور اين دوست پروريج ابادي ما كتمان ميكند!!!!!!!!!!!!!!!؟
صحبت اين دولت و اون دولت نيست پس لطفا واقعيتو سانسور نكن

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.192 seconds.